Sukces bierze się z koncepcji
Sam fakt, że ktoś rozumie znaczenie e-commerce, dostrzega jego pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży i chce robić z tych narzędzi użytek, nie wystarczy. Nie można sobie zagwarantować sukcesu w e-handlu samym tylko stworzeniem podstaw, aby móc go w praktyce realizować. Szalenie istotne są szczegóły.
Musimy mieć plan i strategię, a ta zawsze jest dobierana indywidualnie. Każde przedsiębiorstwo aktywne na rynku działa w specyficznym środowisku, adresuje swoje portfolio produktowe do określonej grupy odbiorców. Rzecz jasna tę docelową bazę kliencką warto i należy poszerzać, o czym już była mowa.
Samo wykorzystanie e-commerce może się do tego przyczynić, bo wcześniej nie byliśmy w kręgu zainteresowań klientów robiących zakupy online, a teraz możemy być. Zaczynając swoją przygodę z tym wariantem oferowania produktów musimy rozłożyć sobie drogę osiągnięcia celów na kilka etapów. Rzadko zdarza się, aby od razu działania przyniosły ogromne zyski.
Stopniowo będzie to jednak możliwe, ale cierpliwość i upór się przydadzą.